Zamknij

Wycieczki do Pragi

W dniach 5-7.06.2023 r. uczniowie Szkoły Podstawowej w Minodze uczestniczyli w wyciecze Praga – Skalne Miasto.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy spacerem po Starym Mieście: Brama Prochowa, Rynek – główny plac miasta, otoczony wspaniałymi  kamienicami, Ratusz Staromiejski – ze słynnym zegarem ORLOJ z ruchomymi figurkami, Kościół Św. Marii Panny przed Tynem – najbardziej imponujący obiekt sakralny w Pradze.

Drugiego dnia kontynuowaliśmy poznawanie Pragi z lokalnym przewodnikiem, odwiedziliśmy m.in.: Hradczany: Zamek – historyczna budowla gdzie znajduje się kancelaria prezydenta, Katedra Św. Wita – arcydzieło gotyku, renesansu i baroku, Złota Uliczka, Loreta, Ogrody Waldsteina – zespół pałacowo-ogrodowy, Mala Strana – przepiękne podzamcze z urokliwymi zaułkami i uliczkami, Most Karola – najstarszy zachowany most kamienny na świecie, obecnie najczęściej odwiedzane miejsce w Pradze, Josefov– dzielnica żydowska, pełna wspaniałych zabytków takich jak synagogi, Ratusz Żydowski, stary cmentarz, oraz Nowe Miasto (Plac Wacława).

Trzeciego dnia pożegnaliśmy Pragę i wyruszyliśmy w kierunku  Skalnego Miasta Adrschpach. Na miejscu podziwialiśmy wyjątkowe Skalne Miasto z fantastycznymi piaskowcowymi formacjami skalnymi i kamienny labirynt wyrzeźbiony siłami natury.